Uzakdoğu kültüründen ilham alan popüler kedi karakteri Hiromita ile tanınan Türk-Tayvan kökenli çağdaş sanatçı Melek Anqi’nin “Hiromita” başlıklı kişisel sergisi, Ankara Kavaklıdere’de bulunan Deppo29 Sanat Galerisi’nde başkentli sanatseverlerden yoğun ilgi görüyor. Vahşi ve sevimli kiremit kedisi Hiromita’nın resimlerinden oluşan sergi, izleyenlere farklılıklarını kucaklayıp “kendi olma” cesareti veriyor. Asya ve Batı kültürünü sentezleyen karışık teknik resimlerinde cesur renkler ve beklenmedik malzemeler kullanan Melek Anqi, Hiromita karakteri aracılığıyla bir “kendini kabul” ve cesaret yolculuğu sunuyor. Her birimizi eşsiz ve güzel yapan şeyin farklılıklarımız olduğunu vurgulayan eserlerden oluşan “Hiromita” başlıklı sergiyi ziyaret etmek için son gün 24 Mayıs Çarşamba!
Melek Anqi’nin “Hiromita” başlıklı kişisel sergisi, Ankara’daki sanatseverlerden yoğun ilgi görüyor. Her hafta sanatçıyla buluşmaların gerçekleştirildiği sergi, hem uyandırdığı duygular ve paylaştığı mesajlarla hem de renk ve malzeme kullanımıyla Tayvanlı ve Koreli sanatseverlerin de aralarında bulunduğu ziyaretçilerden olumlu yorumlar alıyor.
Çocukluğu Tayvan’da ve Türkiye’de geçen, yüksek lisansını ABD’nin Yale Üniversitesi’nde tamamlayan Melek Anqi’nin sanatı, kültürel sınırları aşan ve insanları bir araya getiren ortak bir deneyim yaratmayı amaçlıyor. Hiromita serisiyle kendini farklı hisseden tüm çocuklara ve yetişkinlere umut vermek isteyen Anqi, karakteri aracılığıyla bir “kendine ait olma” hikayesi anlatıyor. Sanatçının yarattığı Hiromita karakteri, Çin’de çatılara konulan, kötülükleri yediğine ve evlere şans getirdiğine inanılan “kiremit kedisi/wamao” heykellerinden ve çocukluğunda Tayvan’da Çince öğrendiği çizgi romanlardan ilham alıyor. Çin’deki bu inanışı yorumlayan Melek Anqi, ürkütücü dişleriyle modern hayatımızın oluşturduğu içsel boşluğu yiyip bitiren, sevgiyi ve bağ kurmayı geri veren kaplan ruhlu bir kedi resmediyor. Sanatçı, yaratım sürecinde özellikle çehresi çok değişmeyen, kabul görmek için kendini şekilden şekile sokmayan, yine de sevgi dolu ve insanlarla ilişkide olmayı isteyen bir karakter hayal ettiğini belirtiyor.
Hiromita’larda akrilik, pastel, mürekkep, kumaş gibi çeşitli malzemeler ve renk çeşitliliği göze çarparken, bu çeşitlilikle karakterin sabit kalan çehresi ilgi çekici bir tezat yaratıyor. Eserlerde kullanılan farklı malzeme ve renk paletine kontrast olarak değişmeyen ve vahşi bir yüz ifadesine sahip olan Hiromita, izleyicilere sevilmek ve kabul edilmek için kendini değiştirmemenin, kendine sadık kalmanın önemini hatırlatıyor. Bu vahşi ve sevimli kiremit kedisi, modern hayatta içimizde oluşan boşluğu ancak “kendimize ait kalma” cesaretini göstererek ve başkalarıyla sahici bağlar kurarak yok edebileceğimizin altını çiziyor.
Eylül ayında düzenlenecek Contemporary Istanbul’da özel bir Hiromita seçkisi Güney Koreli AB Gallery Korea’nın standında sanatseverlerle buluşacak. İstanbullu sanatseverler eylül ayına kadar ise Etiler’deki UX Modern’de sergilenen butik Hiromita seçkisini ziyaret edebilecekler. Melek Anqi, 2024 yılının bahar aylarında Seul başta olmak üzere Güney Kore’de çeşitli Hiromita sergileri gerçekleştirecek.
Melek Anqi’nin “Hiromita” başlıklı kişisel sergisi, 24 Mayıs 2023 tarihine dek Ankara’nın kültür ve sanat durağı Deppo29’nun içerisinde bulunan Deppo29 Sanat Galerisi’nde ziyaret edilebilir.